Domů > Věda a technika > Yahoo si brousí zuby na Tumblr

Yahoo si brousí zuby na Tumblr

2.6.2013 admin Přejít na komentáře

Z velkých hráčů internetového byznysu patří Yahoo mezi veterány. Dříve k němu všichni shlíželi jako ke vzoru — ostatně třeba Ivo Lukačovič netajil, že se Yahoo inspiroval při koncepci Seznamu. Nyní ovšem má co dělat, aby sám neztratil dech. Sám si uvědomuje, že musí cílit hlavně na mladé, kteří tráví hodně času na sociálních sítích.

Právě proto koupí Yahoo za 1,1 miliardy dolarů mikroblogovací platformu Tumblr, která spíše než klasický blog funguje jako sociální síť. Příspěvky na Tumblru se mohou sdílet mezi jednotlivými mikroblogy pomocí funkce „reblog“, jak ukazuje odkazovaný příklad. Uživatel nemusí tak vytvářet kompletně nový obsah, ale může také kombinací příspěvků ostatních vytvořit svůj vlastní informační mix (kanál).

Tumblr funguje od roku 2007 a dnes má přes 50 milionu uživatelů, 100 milionů blogů a publikuje asi 90 milionů příspěvků denně. O jeho chod se stará 175 zaměstnanců. S využitím reklamy začal Tumblr koketovat teprve v roce 2012 a příjmy se odhadují na 13 milionů USD. Letos bude výnos asi větší, ale i tak je cena přes miliardu dolarů minimálně desetinásobek toho, co Tumblr utrží za reklamu v roce 2013, tedy v roce prodeje. Z toho pohledu je cena za Tumblr dosti vysoká.

Yahoo je asi ve velikém tlaku. Není se co divit, investoři jsou nemilosrdní, když se někomu nedaří, jeho akcií se zbaví, protihráči jako Google stále přitvrzují, bojuje se o další platformy, jako třeba o mobilní uživatele.

Categories: Věda a technika Tags: , ,
  1. Bez komentářů.
  1. Žádné zpětné odkazy